Antonio at Alicante’s Explanada

ENG/ITA

Yesterday I found myself in love with what was happening at the Explanada in Alicante and I decided to sit and enjoy moment.
I knew that a lot of older people are used to sit in this place of the city, they bring their own chairs or use the ones that are left there for them, just to take a look around and stay with some friends.
For the first time yesterday I found out that this duo usually plays there as well: such a shame I didn’t ask where they come from.
The musicians knew Antonio, this handsome dancer that made me dream about his youth. First he was dancing alone, with some difficulties. Then this blond woman stood up and decided to dance with him: his smile just exploded and they have danced for more than twenty minutes.
Good exercise for the heart, the body and the feelings!
For me it was like a movie ❤️ I enjoyed so much this moment that I recorded it to have a memory of it.
Next time I will look for my Antonio.

*
Ieri ho completamente perso la testa per quello che stava accadendo all’Explanada di Alicante. Così ho deciso di sedermi per terra e godermi il momento.
Ero a conoscenza del fatto che molte persone anziane della città sono solite a sedersi in questo luogo, portano le loro sedie o utilizzano quelle che vengono lasciate appositamente lì per loro, solo per dare un’occhiata in giro e passare un po’ di tempo con gli amici.
Ieri per la prima volta ho scoperto che anche questo duo musicale spesso suona all’Esplanada: peccato che non abbia chiesto da dove provenga.
I musicisti conoscevano bene Antonio, questo bel ballerino che con i suoi passi di danza mi ha fatto immaginare la sua gioventù.
All’inizio ballava da solo, con qualche difficoltà di movimento. Dopo poco questa donna bionda ha deciso di alzarsi e ballare con lui: il sorriso di Antonio è semplicemente esploso e alla fine hanno ballato insieme per più di venti minuti.
Ottimo esercizio per il cuore, il corpo e le emozioni!
Per me è stato come un film ❤️
Questo momento mi ha colpito talmente tanto che ho decido di registrarlo per tenerlo impresso nella memoria.
La prossima volta cerco anche io il mio Antonio.

Istagram post

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

WordPress.com.

Up ↑